باید بدانید که مزایای بسیاری برای استفاده از یک جرثقیل موبایل به جای یک تاور کرین وجود دارد.اگر شما نمی دانید که از جرثقیل متحرک یا تاور کرین استفاده کنید ادامه مقاله را دنبال کنید .

تاور کرین ها باید در جای مخصوصی نصب شوند و این قضیه محدودیت هایی را به وجود می آورد.جرثقیل های موبایل انواع مختلفی دارند. یک جرثقیل متحرک ممکن است یک ماشین نسبتا ساده باشد که دارای بوم تلسکوپی متصل به پلت فرم آن است.

بزرگترین مزیت یک جرثقیل متحرک انعطاف پذیری آن و البته تحرک آن است به طور خاص در شرایط شهری، جایی که موانع متعدد وجود دارد،برای انجام کار مناسب است. جرثقیل موبایل قادر به دسترسی به مسیر های تنگ و باریک و محل هایی است که دارای مقدار محدودی از فضای ورودی هستند. در این موارد، جرثقیل متحرک راه حل ایده آل است .

از آنجا که تنظیم جرثقیل متحرک بسیار سریع است زمان برای تکمیل کار مورد نیاز نیز کوتاه می شود. . این مورد خیلی ضروری است زیرا در محل ساخت و ساز، زمان ارزش پول را داراست. یک جرثقیل آماده کمک می کند تا پروژه ساخت و ساز سریع تر و در زمان کمتری انجام شود .از مزایای دیگر استفاده از جرثقیل متحرک در محل ساخت و ساز، این است که می توان آن را به آسانی تنظیم کرد. تاور کرین و جرثقیل های ثابت نیاز به زمان بیشتری برای راه اندازی دارند. همچنین یک جرثقیل متحرک معمولا تنها گزینه است، با استفاده از فضای کار محدود خود، می تواند کار مشابهی را انجام دهد که یک جرثقیل ثابت میتواند انجام دهد و به علاوه نیاز به فضای کمتری برای انجام کار دارد.(معمولا در محیط های کارگاهی برای انجام پروژه دستگاه ها و ماشین آلات مختلفی از جمله پمپ بتن دکل ،دستگاه بچینگ ،میکسر بتن و انواع لوازم و قطعات ماشین آلات ساختمانی قرار دارد و جابه جا کردن این ماشین آلات به راهحتی نمیباشد برای همین استفاده از جرثقیل متحرک مناسب می باشد.

درست است که اغلب جرثقیل های متحرک بطور قابل توجهی کوچکتر از یک تاور کرین می باشند،ولی نیروی بالابری جرثقیل متحرک  قابل مقایسه با تاورکرین می باشد . جرثقیل ها با محورهای سنگین و قدرت هیدرولیکی فوق العاده که دارند، دارای قدرت مورد نیاز برای بالا بردن مواد سنگین به ارتفاع مشخص به صورت ایمن و کارآمد می باشد.جابجایی بارهای سنگین با یک جرثقیل متحرک به سادگی امکان پذیر است.

برای راه اندازی یک جرثقیل موبایل احتیاجی به نیروهای کار زیادی نمیباشد و هزینه کرایه کردن یک جرثقیل موبایل از تاور کرین به مراتب کمتر می باشد، از سوی دیگر، یک جرثقیل متحرک زمان کمتری برای تنظیم لازم دارد و همین مورد هزینه ها را کاهش می دهد. راه اندازی یک تاور کرین زمان زیادی طول می کشد.

اگر ایرادی در حین انجام کار برای یک تاور کرین بوجود آید، زمان قابل توجهی برای انجام تعمیرات مورد نیاز لازم است. با یک جرثقیل متحرک، هر گونه مشکل مربوط به کامیون را می توان با تعویض کامیون برطرف نمود. درصورتی که کامیون دوم بتواند وزن جرثقیل را جابجا کند، این مورد را می توان با خیال راحت و کارآمد مدیریت کرد و انجام داد.